Vår blogg

Ljudsätt rätt och bli ett minne för livet

Av Yaroslav / May 17, 2019

Ljudminnen Du är 12 år gammal och är ute och leker kurragömma med grannbarnen. Sommarvärmen dröjer sig kvar in på…

Varför stänger allt fler butiker ner? Retail Fail?

Av Yaroslav / April 25, 2019

Varför stänger allt fler butiker ner? Retail Fail? Den rekordhöga försäljningsvolymen på e-handeln under de senaste par åren förväntas fortsätta…

Vilken färg passar ?

Av Yaroslav / April 25, 2019

Vilken blir er årets färg? Färgföretaget Pantone har nyligen publicerat den omtalade color of the year 2019 och i…

Av Yaroslav / April 24, 2019

Det bortglömda, men effektiva, elementet hos musik Att musiksätta sitt varumärke är ingen nyhet inom marknadsföringsbranschen och många har…

Av Yaroslav / April 24, 2019

Upplevelser och känslor – Räddningen för Butiksdöden. Ja, detta dramatiska ord dyker upp i rubriker flera gånger i veckan. Och…

Av Yaroslav / April 12, 2019

Vad är Private Label? Att arbeta med doft är ett effektivt marknadsföringsverktyg! Med Private label, eller på svenska Egna märkesvaror,…

Av Yaroslav / April 11, 2019

Ljudanläggning till butik Visste du att ljud stimulerar sinnen och skapar associationer? Ja, det visste du säkert! Men, visste du…

Av Yaroslav / February 26, 2019

Öka försäljning i butik. 5 suveräna och snabba tips på hur kan öka försäljning i butik 2019 Hur ökar du…

Av Yaroslav / February 26, 2019

Något som direkt påverkar utseendet och upplevelsen i din butik är dess belysning. Korrekt belysning och positionering är en viktig faktor för att förbättra din varumärkesbild, bygga en kundbas och öka försäljningen i din butik.

Av Yaroslav / January 7, 2019

Tonsätt rätt! Från butiker hörs nu Feliz Navidad, last christmas och som ackompanjemang får personalen överdoser av bjällerklang . …

Av Yaroslav / December 19, 2018

Så påverkar Zoner din Butiksupplevelse Grunderna i hur butikszoner fungerar. Kanske har du stört dig på att vissa butiker är…

Av Yaroslav / December 7, 2018

Upplevelse i Butik – Så skapar du en butik som Säljer! Så använder du sinnen för att höja kundupplevelsen och…

Av Yaroslav / December 4, 2018

Hur fungerar Musik i Butik? Så ökar du din försäljning med musik i butiken. Musik väcker känslor och påverkar kunders…

Av Yaroslav / November 26, 2018

Nu tändas tusen juleljus Det lackar äntligen mot jul! Ljusstakar, julstjärnor och slingor har klätt fönster och balkonger sedan tidiga…

Av Yaroslav / October 19, 2018

Med känsla för musik Med största sannolikhet har du en låt som alltid gör dig glad, en låt som påminner…

Av Yaroslav / September 6, 2018

Men vilka använder doftdesign då? Det finns en detalj som många framgångsrika företag har gemensamt men som få konsumenter är…

När dina sinnen korsar 

Av Yaroslav /
Hur smakar doft eller vilken färg har din favorit låt? De oväntade associationerna emellan olika sinnen är något som kallas för synestesi – och är nyckel till en lyckad upplevelse!

Musiktrender 2020

Av Yaroslav /
Vi har nu tagit de första stegen in i det nya decenniet. Likt det mesta i livet, så vill vi i dela in musik i olika fack. Så hur kommer 2020 låta?

Vad krävs för att få besökare att stanna i butiken?

Av Yaroslav /
Forskning har visat att ju längre en besökare befinner sig i en butik, desto större chans att ett köp genomförs. När möjligheterna att göra enkla köp online blir allt fler så ställ

Musik i butik – vilken licens gäller ?

Av Yaroslav /
Musik är i dagens samhälle mer av en regel än ett undantag. Var man än är kan man antingen höra populär låtar från högtalare eller få tillgång till dem själv i lurarna. Musik sätte

Månadens doft – Lavendel

Av Yaroslav /
Doften av lavendel är kanske en av de mest ikoniska och historiska dofterna vi har. Det är ett säkert doftkort när man vill få en plats att dofta fräscht. Historiskt kommer namnet

Avancerat trick för maxad kundupplevelse

Av Yaroslav /
Ungefär 80% av den information som vår hjärna mottar är omedveten. Det betyder att informationen bearbetas utan att det bearbetas i hjärnans direkta medvetenhet. Det sker lite per

Ljudsätt rätt och bli ett minne för livet

Av Yaroslav /
Du är 12 år gammal och är ute och leker kurragömma med grannbarnen. Sommarvärmen dröjer sig kvar in på kvällen och plötsligt hör du det. Det räcker med att musiken spelas i en seku

Varför stänger allt fler butiker ner? Retail Fail?

Av Yaroslav /
Den rekordhöga försäljningsvolymen på e-handeln under de senaste par åren förväntas fortsätta under 2019, enligt CoStar Group. Payless sade i veckan att dem planerar att stänga all

Vilken blir er årets färg?

Av Yaroslav /
Färgföretaget Pantone har nyligen publicerat den omtalade color of the year 2019 och i år är det Living Coral som tar hem topplaceringen. Årets färg är en ljusorange korall som näs

Tips & Tricks – musik i butik

Av Yaroslav /
Att musiksätta sitt varumärke är ingen nyhet inom marknadsföringsbranschen och många har slipat på sin musikprofil länge. Det är ingen slump att sneakersbutiker spelar hiphop eller

Vad ska man göra åt Butiksdöden?

Av Yaroslav /
Ja, detta dramatiska ord dyker upp i rubriker flera gånger i veckan. Och runt om i landet varslas anställda och butiker stänger eller flyttar försäljningen online. E-handeln sägs v

Så arbetar Qonceptus med Private Label

Av Yaroslav /
Att arbeta med doft är ett effektivt marknadsföringsverktyg! Med Private label, eller på svenska Egna märkesvaror, förhöjs ert varumärke och gör att kunden skapar en positiv anknyt

Så höjer en bra ljudanläggning till butik din försäljning!

Av Yaroslav /
Visste du att ljud stimulerar sinnen och skapar associationer? Ja, det visste du säkert! Men, visste du också att rätt ljudsättning, rätt musik för rätt miljö ökar butiksupplevelse

Öka försäljning i butik

Av Yaroslav /
5 suveräna och snabba tips på hur kan öka försäljning i butik 2019 Hur ökar du försäljningen i din butik? Vad kan du göra idag för att öka din försäljning? Känner du igen dig i frå

Guide Butiksbelysning

Av Yaroslav /
5 Knep för att ljussätta din butik 2019 för ökad lönsamhet. Något som direkt påverkar utseendet och upplevelsen i din butik är dess belysning. Korrekt belysning och positionering ä

Tonsätt rätt

Av Yaroslav /
Julmusik kännetecknas av melodier som liknar varandra, texter som upprepar samma ord och volym som är lite för hög. En färsk rapport från handelsanställdas förbund visar dessutom a

Zoner för Butiksupplevelse

Av Yaroslav /
Kanske har du stört dig på att vissa butiker är som en labyrint så att det nästan är svårt att ta sig ut? Eller så har du märkt på dig att du helt enkelt alltid handlar mer än du

Upplevelse i Butik

Av Yaroslav /
Så använder du sinnen för att höja kundupplevelsen och engagemanget. Det är få som har missat den digitalisering som pågår och hur allt fler retailbutiker blir tvungna att stänga n

Musik i Butik

Av Yaroslav /
Musik väcker känslor och påverkar kunders köpbeteenden. Därför spelar butiksmiljön och musiken en stor roll (oftast på en omedveten nivå) gällande hur kunder upplever din butik och

Belysning och stress

Av Yaroslav /
Det lackar äntligen mot jul! Ljusstakar, julstjärnor och slingor har klätt fönster och balkonger sedan tidiga november. Julen är belysningens högtid och många tjuvstartar gärna med

Med känsla för musik

Av Yaroslav /
Med största sannolikhet har du en låt som alltid gör dig glad, en låt som påminner dig om ditt värsta hjärtekross eller en låt som får dig att ta ut sista krafterna på gymmet. Musi

Doftdesign i butik

Av Yaroslav /
Det finns en detalj som många framgångsrika företag har gemensamt men som få konsumenter är medvetna om. Den detaljen är doft. Många av världens största och mest framgångsrika före

Att identifiera sinnesmarknadsföring

Av Yaroslav /
För att sinnesmarknadsföring ska bli så effektiv som den faktiskt kan vara måste ni först identifiera identiteten hos er verksamhet. Detta är viktigt för att sinnesintrycken ska fö

Doft på visningar?

Av Yaroslav /
I januari är det många som går i säljtankar och gör sin bostad visningsredo med allt vad det innebär. Många som ska sälja sin bostad får en lång lista av mäklaren över vad som bör

Sinnesmarknadsföring

Av Yaroslav /
Vi upplever alla känslor genom våra sinnen. Genom att strategisk sammankoppla flera av dem ökar sannolikheten att kunden fångar upp den känsla ni vill förmedla och på så vis knyter