Doftsättning på Hemköp

Hela Södermals matbutik

HEMKÖP HORNSTULL  

På Hemköp Hornstull finns 3000 kvadratmeter äkta matglädje och ett brett sortiment av prisvärda basvaror kompletterat med ett stort utbud av nischprodukter som återfinns i välsorterade saluhallar. Därutöver erbjuder de ett av Sveriges bredaste sortiment av ekologiska och vegetariska alternativ. Deras passion för mat har gjort dem till en av Sveriges mest prisbelönta matbutiker.

ÖNSKAN  

Deras önskan var att, genom doft, stärka upplevelsen på just deras hemköp och på så vis knyta ett starkare band till deras kunder. De ville också att kundernas köplust skulle förstärkas genom frestande dofter.

QONCEPT

Vi placerade ut tre doftqoncept på tre olika platser i butiken. Vid de färska frukterna placerade vi en doft av säsongens bästa råvaror. Vid butikens bageriavdelning doftade det av nybakade bullar och vid kassalinjen tillsattes en doft av choklad, för att locka till ett sista spontanköp.

RESULTAT

Hemköp Hornstulls tre olika dofter ledde till att kunder uppmärksammade alla butikens fina råvaror och produkter. Under testveckorna, då bageriavdelningen doftade av nybakade bullar, sålde bakverken slut innan butiken hann stänga. Detta blev ett tydligt kvitto på att kunderna uppskattade och påverkades av de härliga dofterna som fanns i butiken. 4

Kontakta oss

Qonceptus group AB.Varuvägen 9A. 125 30 . Älvsjö. Sweden

Sociala medier

© Qonceptus Group® 2019 - 2020