• IvyRevel

    IvyRevel – pop-up i Mall of Scandinavia

    Betygsätt inlägget

    Ivyrevel är ett digitalt modehus som blandar high fashion med street style. Trend, maximalism och femininet är genomgående attribut som präglar Ivyrevels designestetik. Ivyrevels fokus är att skapa kläder som får dig att se snygg ut – online och offline. Kollektionerna balanseras mellan statement-plagg och vardagskläder med ready-to-wear, skor och accessoarer.

    ÖNSKAN:

    Vår önskan var att besökare i vår första pop-up butik fick en skön sinnesupplevelse vad gäller ljud och doft direkt när de äntrar butiken. Det var viktigt för oss att musiken och doften speglar varumärket till 100% och med hjälp av dessa skapa en starkare kundkontakt och lojalitet.

    QONCEPT:

    Qonceptus började direkt skissa på en kombination av doft och musik som utstrålar high fashion och street på samma gång, feminint samtidigt som den har en gnutta karaktär och tuffhet i sig. Doften vi skapade var en feminin doft i basen av blommor och frukter toppad med mjuka inslag av ädelträ för att få till en kaxig karaktär. Spellistan blev en mix av street/urban musik med en lugnare ton för spegla varumärket samt övriga sinnesupplevelsen i butiken.

     

    RESLUTAT:

    – Tillsammans med Qonceptus tog vi med precision fram rätt doft för vårt varumärke och kände snabbt att vi prickat rätt. Vad gäller musiken, som mixades av Qonceptus utifrån våra specifikt kommunicerade mjuka värden, fick vi snabbt

    respons från besökare och övrig personal att det kändes 100% Ivyrevel. Både doft och musik är en perfekt balans mellan hårt/mjukt, feminint/maskulint och lyx/high street.

    Att hitta en doft och musik som var helt rätt för Ivyrevels mjuka värden var otroligt viktigt för mig, och där landade vi helt rätt. Responsen vi mottagit från personal och kunder har stärkt detta ytterligare. Ett kort sagt otroligt lyckat samarbete! Berättar Sebastian Hammarberg, IvyRevel

     

     

     

     

    – I och med att vi öppnade vår första pop-up butik, något som är helt nytt för oss, var det viktigt att få experthjälp inom doft och musik. Att få träffa våra kunder fysiskt för första gången gjorde att doft och musik skulle spela en stor roll, därav valde vi att jobba med Qonceptus säger Sebastian Hammarberg som är Creative Brand Director på IvyRevel

     

    Kontakta oss





    Maila oss: